8.8.2021 16:42

To, co se nedávno stalo na D35, je jen vrcholek ledovce otřesného stavu českých silnic a dálnic.

Silnice a dálnice jsou základem komunikace a strategické infrastruktury každého funkčního státu, v naší se zemi se na to ale dlouhodobě kašle a na nekvalitních silnicích si patrně leckdo pěkně mastí kapsy. Jak to, že nikdo nenese za takový šmejd a špatně vykonanou práci odpovědnost a jak to, že nikdo nesedí? Rozbité jsou nejen dálnice, ale i obyčejné okresky. Díry, že si normálně zničíte kolo. Hlavně, že vláda a některé místní a krajské samosprávy mají dostatek peněz na podporu politických neziskovek, multi-kulti, genderu či nepřizpůsobivých… Naše silnice pak spíš připomínají území po bombardování…

Podle analýzy Raiffeisenbank z roku 2019 špatný stav silnic v Česku přináší ztráty v řádech několika miliard korun ročně v nevyrobené produkci a promarněném čase. A to nám Andrej Babiš už několik let slibuje, jak se situace zlepší a jak silnice budou prioritou vlády. A pořád říká, jak “makají”. Sliby chyby! Hnutí SPD považuje investice do silniční infrastruktury a infrastruktury vůbec za jednu ze svých priorit.

Ekonom Lukáš Kovanda upozornil, že na počátku tisíciletí jsme měli v přepočtu na obyvatele rozsáhlejší dálniční síť než Maďaři i Poláci. Nyní však má Maďarsko zhruba 2,5krát více dálnic na obyvatele než ČR a viditelně nás dotahuje také Polsko. Poláci v absolutním vyjádření, tedy bez přepočtu na obyvatele, vybudovali v letech 2000 až 2016 2,5krát více kilometrů dálnic než ČR.

Hnutí SPD považuje investice do silniční infrastruktury a infrastruktury vůbec za jednu ze svých priorit. Peníze veřejný sektor má. Nesmí se ale vyhazovat za kraviny!